Вікторина
«Казкове поле
чудес»
Мета. Розвивати пам’ять,
кмітливість,  виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити
поважати  добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
Хід вікторини
Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий, 
Всяк казочку читати полюбляє.
Казка – це світ чарівний та незвичний, 
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку, це ж бо так цікаво, 
Це справді свято, радість для душі.
У казці звірі мову мають, 
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають, 
Тому і люблять казку діти всі.
Діти, а ви любите читати казочки? 
А зараз ми  перевіримо чи уважно ви
читаєте казки.
1. Відгадайте слова, які
означають назви казок і водночас імена головних героїв.
     Служив
у багачів 25 років, заробив три мідні гроші та й пішов у путь – дорогу, куди
очі світять.
Обідають, то вона оце
шматочок у рот, шматочок у рукав; ложку у рот, ложку у рукав.
Взяв двох богатирів,
як здавив до купи, так маслаки з них і посипалися.
Є чоловік у Києві над
Дніпром. Як затопить хату, то дим аж під небесами стелиться, а як вийде на
Дніпро, мочити кожі, то не одну несе, а дванадцять разом. 
Маленький дідок, сам
зморщений, а борода  зелена аж по коліна. 
 Гарна
жінка була, та тільки на язик швидка. Що не скаже чоловік, усе своїм язиком
розплеще.
  Із
хати виходить дівчина з коромислом: та така гарна, така  гарна! Тільки, що
кривенька трішки.
 Його
дав Бог. І ріс він не по роках, а по годинах росте, як з води йде. За
вісімнадцять годин, як вісімнадцять років виріс. 
Вона іде і їде; гола і у сорочці, з гостинцем і без.
      Він по коробу метений і на яйцях печений; зміг від
баби утекти і від діда утекти. 
      Про нього говорять, що він «вражого батька син» і
що «нас всіх поїсть»
Біла вона, як сніг. І
волосся, і лице так, як папір. 
Жила вона із ведмедем.
Та за три дні встигла і трьох хрещеників охрестити, і цілий вулик меду з’їсти.
Купили її на базарі. За три дні вижили з дому двох синів і бабу, на четвертий – утекла від дідового ножа . потім проганяли її і зайчик, і ведмідь, і вовк, і лисиця, та не прогнали. І тільки неборак її провчив.
2.«Відгадайте загадку»
1.    Хто с хвостиком і
з вушками?
               
В кого лапки з подушками?
               
Як ступа, ніхто не чує,
           
      Тихо, крадучись, полює. 
«Кіт у чоботях» Ш.Перро)
2.      До школи прямує
хлопчик дерев’яний.
           
     Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
           
      Відома ця книжка тобі, чи не так?
           
      В пригодах яких побував цей хлопчак?
«Золотий ключик» О.Толстой)
3.      Має клешні й
довгі вуса
Я і сам його боюся,
Бо щипає мов гусак.
Ну а звуть
щипаку…       
    (Рак. «Зайчикова хатка»)
4.      Хоч у нього й
шуба є,
Та як холод настає
      Він не їсть тоді,
не п’є 
А у лігво спать лягає.
           
(Ведмідь)
3.«Назвіть  казки за ілюстраціями до них.»
   Заздалегідь на дошці
приготовані  ілюстрації до казок. По черзі учням показують ілюстрації
і  дають завдання: - Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?
«Хто багато читає, той багато знає», «Книжка
вчить, як на світі жить», – кажуть в народі. І це правда, адже книжка
відповідає на безліч запитань і сама вміє запитувати. То ж читайте! Хай не буде
у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги. 
Читайте, читайте, читайте!!! 
Підсумок гри.
Відповіді.
1.     Козак  мамалига
2.     Царівна – Жаба
3.     Чабанець.
4.     Кирило Кожум’яка. 
5.     Ох.
6.     Язиката Хвеська 
7.     Кривенька  качечка
8.     Іван Богданець 
9.     Семеліточка
10.           Колобок 
11.           Пан Коцький
12.           Сніжниця 
13.           Лисичка – кума 
14.           Коза – Дереза 
Немає коментарів:
Дописати коментар