Казкове поле чудес
Мета. Розвивати пам’ять,
кмітливість, виховувати любов до книг,
бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом
і кривдою.
Хід вікторини
Існує книг багато на землі.
Вони цікаві, мудрі, гарні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Всяк казочку читати полюбляє.
Казка – це світ чарівний та незвичний,
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку, це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
У казці звірі мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
Діти, а ви любите читати казочки?
А зараз ми перевіримо чи уважно ви читаєте казки.
1. Відгадайте слова, які означають назви казок і водночас
імена головних героїв.
Служив
у багачів 25 років, заробив три мідні гроші та й пішов у путь – дорогу, куди
очі світять.
Обідають, то вона оце шматочок
у рот, шматочок у рукав; ложку у рот, ложку у рукав.
Взяв двох богатирів, як здавив до купи, так маслаки з них і посипалися.
Є
чоловік у Києві над Дніпром. Як затопить хату, то дим аж під небесами
стелиться, а як вийде на Дніпро, мочити кожі, то не одну несе, а дванадцять
разом.
Маленький
дідок, сам зморщений, а борода зелена аж
по коліна.
Гарна
жінка була, та тільки на язик швидка. Що не скаже чоловік, усе своїм язиком
розплеще.
Із хати виходить дівчина з
коромислом: та така гарна, така гарна!
Тільки, що кривенька трішки.
Його
дав Бог. І ріс він не по роках, а по годинах росте, як з води йде. За
вісімнадцять годин, як вісімнадцять років виріс.
Вона іде і їде; гола і у сорочці, з гостинцем і без.
Він по коробу метений і на яйцях печений; зміг
від баби утекти і від діда утекти.
Про
нього говорять, що він «вражого батька син» і що «нас всіх поїсть»
Біла
вона, як сніг. І волосся, і лице так, як папір.
Жила
вона із ведмедем. Та за три дні встигла і трьох хрещеників охрестити, і цілий
вулик меду з’їсти.
Купили її на базарі. За три дні вижили з дому двох синів і бабу, на четвертий – утекла від дідового ножа . потім проганяли її і зайчик, і ведмідь, і вовк, і лисиця, та не прогнали. І тільки неборак її провчив.
2.«Відгадайте загадку»
1. Хто с хвостиком і з
вушками?
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо, крадучись, полює.
«Кіт у чоботях» Ш.Перро)
2. До школи прямує хлопчик
дерев’яний.
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
«Золотий
ключик» О.Толстой)
3. Має клешні й довгі вуса
Я і сам його боюся,
Бо щипає мов гусак.
Ну а звуть
щипаку…
(Рак.
«Зайчикова хатка»)
4. Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає
Він не їсть тоді, не п’є
А у лігво спать лягає.
(Ведмідь)
3.«Назвіть казки за
ілюстраціями до них.»
Заздалегідь на дошці приготовані ілюстрації до казок. По черзі учням показують ілюстрації і дають завдання: - Назвати до якої казки
належить дана ілюстрація?
«Хто багато читає, той багато знає», «Книжка вчить, як на світі жить», – кажуть в народі. І це правда, адже книжка відповідає на безліч запитань і сама вміє запитувати. То ж читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги.
Читайте, читайте, читайте!!!
Підсумок гри.
Відповіді.
1.
Козак мамалига
2.
Царівна
– Жаба
3.
Чабанець.
4.
Кирило
Кожум’яка.
5.
Ох.
6.
Язиката
Хвеська
7.
Кривенька качечка
8.
Іван
Богданець
9.
Семеліточка
10.
Колобок
11.
Пан
Коцький
12.
Сніжниця
13.
Лисичка
– кума
14.
Коза – Дереза
Немає коментарів:
Дописати коментар