понеділок, 9 листопада 2020 р.

Загадки про мову

       МОЯ ЧУДОВА РІДНА МОВА - презентація з виховної роботи

 

Пропоную Вам відгадати  загадки про мову:
 

1.Маленька, менша від мачини,
Ні з ким не стану на борню.
А при читанні, коли треба,
Й людини мову я спиню
Що це таке?



2.Злита з хвостиком ця крапка,

Невелика, власне, лапка.
Робить паузу, всім знайома.
Як вона зоветься?



3.Він після речення, цитати

Вмостився, схожий на гачок
Всіх нас примушує питати
А сам ні пари з вуст — мовчок.



4.Що за знак - стрункий як спис.

Він над крапкою завис.
Спонука до поклику,
Хто ж бо він?




5.В слові знаєш де я є?
Після кореня.
А призначення моє -
словотворення.
                                
Я творю нові слова
 або форми слова,
щоб красива і жива
розквітала мова... Хто я?
                                

 6.
Двічі повторив Панько Вареник
український вказівний займенник
і здивовано гукнув до друга:
"Це ж так зветься африканська муха!"
 Яка назва цієї мухи?
                                
 
7.Хоч в усній мові нас немає,
а на папері мовчимо,
та все, що ти читаєш, друже,
сприймати правильно вчимо.
 Хто ми?
                                


8.Коли твір якийсь готую,

різні речення пишу,
щось, буває, я цитую,
мову вводячи чужу.
Але, любий мій читачу,
як для вас її позначу?
Тут уже не допоможуть
ані коми, ні крапки,
у пригоді стати можуть -
здогадались ви?

 
 
9.Я такий же, як знак розділовий,
і відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
я пишусь не внизу, а вгорі.
Спробуй лиш написати ім'я -
зразу стану потрібним і я.

 

 

Відповіді:

1. КРАПКА

2. КОМА

3.  ЗНАК ПИТАННЯ

4. ЗНАК ОКЛИКУ

5. Суфікс

6. Цеце 

 7.Розділові знаки

8. Лапки

9.  Апостроф

Немає коментарів:

Дописати коментар