вівторок, 21 січня 2020 р.

Квест «Стежинами здоров’я»


         Квест «Стежинами здоров’я»
Учасники: учні школи, бібліотекар, педагогічні працівники.
Мета: закріпити раніше набуті знання дітей про значення здоров'я, необхідності вести здоровий спосіб життя. Прищеплювати гігієнічні навички, бажання дітей бути здоровими. Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, повагу до здоров’я інших людей, сприяти підвищенню інтересу дітей до занять фізичною культурою та спортом.
Правила гри
Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил:
1.     Отримайте маршрутний лист.
2.     Рушаючи в подорож, не забувайте про правила вихованості та почуття такту до своїх суперників. За виконані завдання отримуйте бали .
3.     Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність!
4.     У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!
5.     На виконання кожного із завдань у вас до 10 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.
6.     Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.
ПОЧАТОК КВЕСТУ
Доброго дня, - мовимо за звичаєм!
Доброго дня кожному зичимо!
Доброго дня всім людям бажаємо!
Цими словами стрічних вітаємо!
І посміхаються у відповідь люди –
Добрі слова ж бо для кожного любі!

Станція  І. «Мелодійка»: пригадати та заспівати (кілька стрічок) якомога більшу кількість пісень, де згадується здоров’я, здоровий спосіб життя та все, що з ним пов’язано. Оцінювання: Кількість пісень – кількість балів.
Станція  ІІ. «Рух – це життя!»: пройти естафету за найкоротший час: стрибки  (2 представники), біг «на трьох ногах» - дві ноги представників команди зв’язуються мотузкою (2 представники), «качиний крок» (2 представники), ходьба на руках – один представник стає на руки, другий тримає його за ноги (
2 представники).

Станція  ІІІ. «Майстерня здоровя»: створити із запропонованих матеріалів плакат, що пропагує здоровий спосіб життя, презентувати свою  роботу. Обладнання: ватмани, кольорові олівці, фломастери, кольоровий папір, клей, вирізки з журналів, ножиці. Оцінювання: враховується оригінальність, переконливість, аргументованість роботи (максимум 10 балів).
Станція ІV.  «Весела ботаніка» . Їжа - джерело енергії, необхідний і важливий елемент життя людини. Від якості харчування залежить ваше здоров'я, самопочуття і настрій.  Овочі і фрукти товаришують із вітамінами – корисними речовинами, необхідними для здоров’я людини. В організмі людини більшість вітамінів не утворюється. Вони надходять туди з їжею. Тому ви повинні їсти овочі, фрукти, горіхи, а також продукти тваринного походження, бо в деяких з них теж є вітаміни. А якщо їх організму не вистачає, людина хворіє. Отже треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку нашого організму.
Відгадати загадки про фрукти та овочі .Кількість відгадок  – кількість балів:
В кожній господі я у пригоді.
Та хто мене роздягати візьметься,
Той слізьми заллється. ( Цибуля )
Що то за голова, що лиш зуби й борода. ( Часник. )
І печуть мене, і варять, і їдять, і хвалять, бо я смачна. (Картопля. )
Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. ( Морква. )
Ліз Мартин через тин, сам переліз, а голову на тину залишив. (Гарбуз.)
Зозуляста, срібляста, триста сорочок наділа. ( Капуста. )
Баран у коморі, а роги надворі. ( Буряк. )
Не стелюсь я спати долі, а деруся вся угору. ( Квасоля. )
А що то за коні в гаю на припоні:
Довгасті, голчасті, зеленої масті.
Нікого не возять, лиш солі просять. ( Огірки. )
Ростуть вони у полі, на городі.
Цвітуть, мов золото, плоди на них, як яблука. ( Помідори. )


-  Без чого людина не зможе жити?
- Навіщо людині потрібна їжа?
- Які продукти харчування приносять найбільше користі
нашому організму?
-Які продукти  харчування приносять шкоду нашому організму?

Станція V. «Ай-болить!» : запитання вікторини. У дужках зазначена правильна відповідь. Кількість правильних відповідей  – кількість балів:
Всі лікарі пропагують прогулянки на свіжому повітрі. Для чого це?
Так зміцнюється здоров’я та загартовується організм.
Що з перерахованого найбільше шкодить твоєму здоров’ю?(4).
1.Щоденні прогулянки взимку.
2.Спортивні змагання в літню спеку.
3.Надмірне переймання калорійністю їжі.
4.Недотримання правил особистої гігієни.
 Здоровий, міцний сон — запорука гарного настрою і бадьорості протягом усього дня. Проте тривалість сну для людей різних вікових категорій різна.
Скільки годин повинен спати підліток, аби бути здоровим?(1 ).
1.Не менше 8-9 годин.
2.Скільки хочеться.
3.Не важливо. Головне — лягати не пізніше 9-ї вечора.
4.Хоча б 5-6 годин.
Де потрібно зберігати небезпечні предмети (ножі, лаки, оцет, аерозолі, фарби, креми для взуття тощо), якщо в домі є маленька дитина?(3).
1.     У місцях захищених від потрапляння світла.
2.     За побутовими приладами.
3.     На верхніх полицях.
4.     У закритих ключем шухлядках або приміщеннях (комора).
5.     На полицях біля умивальника.
Що з перерахованого найбільше шкодить здоров’ю людини?(1,5).
1.     Шкідливі звички: паління, вживання спиртних напоїв.
2.     Ходіння босоніж по вранішній росі.
3.     Вживання зелених яблук.
4.     Пиття холодної води.
5.     Їжа, позбавлена вітамінів, з надлишком жирів та холестерину.
6.     Вживання солодкого.
7.     Прогулянки під час дощу.
Заняття на тренажерах здобули всесвітню славу. Скажи, чому, займаючись на них, все ж не варто занадто сильно перенапружуватись?(1 ).
1.     Підвищується ризик ураження серцево-судинної системи.
2.     Не залишиться сил на виконання домашніх завдань.
3.     Доведеться забагато випити води.
4.     Можна занадто сильно спітніти і застудитися.
Той, хто піклується про здоров’я своїх зубів…( 1,2).
1.     Ніколи не їсть після холодного гаряче і навпаки.
2.     Полоще рот водою після кожного прийому їжі.
3.     Повністю відмовляється від солодкого.
4.     Намагається менше усміхатися та не встрявати у бійки.
5.     Чистить зуби вранці та ввечері.
Дуже часто підлітки — в захваті від комп’ютерних ігор. Скільки годин на день їм можна сидіти перед монітором, аби не нашкодити здоров’ю?( 2).
1.     Не більше 3-х годин в день
2.     Не більше 1-ї години.
3.     Не більше 2-х годин.
4.     Не важливо, головне — щоб батьки не помітили.
Чай або каву перед сном не рекомендовано вживати лікарями. Чому? ( 4).
1.     Вони занадто калорійні.
2.     Доведеться вночі вставати в туалет.
3.     У них мало вітамінів.
4.     Важче буде заснути.
Лікарі категорично проти довгих посиденьок за комп’ютером і телевізором, тому що…(2).
1.     Так витрачається багато електроенергії.
2.     Погіршується зір, постава, розхитується нервова система.
3.     В такому випадку техніка швидко ламається.
4.     В приміщенні виникає занадто сильне електромагнітне поле.
В якому випадку найбільш вірогідна побутова травма?(1).
1.     При порушенні правил безпеки, неуважності, пустощах.
2.     За відсутності батьків удома.
3.     При поганому самопочутті.
4.     Коли в гості приходять друзі.
Учням пропонується уявити, що біля них немає дорослих, а ситуація потребує невідкладних дій, якими будуть їхні дії в разі:
  • Ви сильно порізали руку, що слід одразу зробити?
  • Уявіть, що ви залишились вдома самі, і раптом отримали опік, ваші дії?
  • Уявіть, що впали, і в результаті отримали великий синець, що необхідно зробити?
  • Дорослих вдома немає, а у вас сильно розболілась голова, як можна себе полікувати? Чи можна самому вживати ліки?
  • Під час прогулянки ви знайшли незнайомий підозрілий предмет, який може виявитись вибухівкою. Ваші дії?
Станція VІ. «Корисно-шкідливо» 
Я буду говорити фрази, а ви – відповідати «корисно» і плескати у долоні, або «шкідливо» і тупотіти ногами. Тільки не помилиться!
–        Робити зарядку.
–        Умиватися й чистити зуби.
–        Смоктати пальці.
–        Гризти нігті.
–        Обтиратися вранці.
–        Сутулитися за столом.
–        Човгати ногами.
–        Провітрювати приміщення.
–        Лягати спати пізно ввечері.
–        Інколи чистити зуби.
–        Розмовляти під час їжі.
–        Мити овочі й фрукти перед вживанням.
–        Бути охайним і акуратним.
–        Відпочивати на свіжому повітрі.
–        Переглядати усі телепередачі на всіх каналах.
–        Займатися фізкультурою і спортом.
–        Надзвичайно полюбляти цукерки, торти і тістечка.

Станція VІІ. «Пізнайко». Кожна команда отримує конверти із завданням. Учасникам потрібно дописати прислів’я про здоров’я та здоровий спосіб життя. Кожне прислів’я  оцінюється в 1 бал.
Картки із завданнями:
1.     Здоровому… (все здорово).
2.     Доки здоров’я служить, … (то чоловік не тужить).
3.     Бережи одяг поки новий, а здоров’я… (доки молодий).
4.     Здоровя –  (усьому голова).
5.     У здоровому тілі –  (здоровий дух).
6.     Хто день починає із зарядки, … (у того всі справи в порядку).
7.     Чиста вода –  (для хвороби біда).
8.     Без уроків фізкультури … (не зміцнити мускулатуру).
9.     Держи голову в холоді, ноги в теплі –  (проживеш довгий вік на   землі).
          10.Здоров'я за гроші …(не купиш)
11.Сміх краще лікує, ніж усі…. (ліки). 
12.Здоров’я в порядку – дякуй …(зарядці).
13.Хто спортом займається, той… (сили набирається).
14.Пішки ходити – довго …(жити).
15.Рухайся більше – проживеш….( довше).

Станція VІІІ. Правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях.
Завдання для капітанів. Зорієнтуватися на плані школи і провести свою команду до евакуаційного виходу.(5 балів)
Фінал
Команди, що відвідали всі станції  повертаються в актову залу. Приносять маршрутні листи з  отриманими балами. Ведучий  оцінює активність і настрій учасників гри. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце, найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та здійснення подорожі.
Команда, що отримала  найбільшу кількість балів - переможці квесту.
Нагородження переможців.



Немає коментарів:

Дописати коментар