пʼятниця, 17 квітня 2020 р.

Практичні поради батькам молодших школярів " Як досягти оптимальної швидкості читання?


Лучшие книги по психологии – 26 убойных книг — way2day.com
Важлива не тривалість, а частота тренувальних вправ. Пам’ять людини налаштована так, що запам’ятовується не те, що є постійним, а те, що миготить, тобто то є, то немає. Тому всі тренувальні вправи слід проводити короткими порціями, але зі значною частотою. Не можна казати: «Доки не прочитаєш, з-за столу не виходь». Для першокласника достатньо домашнього тренування трьома порціями по п’ять хвилин.
«Вуркітливе» читання було основним елементом при навчанні в школі В.Сухомлинського. Це таке читання, коли дитина читає вголос, напівголосно, зі своєю швидкістю впродовж п’яти хвилин.
Гарні наслідки має читання перед сном. Останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю, і вісім годин сну людина перебуває під їхнім впливом. Ще 200 років тому
казали: «Студент, науками живущий, учи Псалтирь на сон грядущий».
Часто ми радимо дитині прочитати вірш на ніч і покласти книгу під подушку. Ця рекомендація означає одне: останнє враження дня залишається в пам’яті на всю ніч.
Якщо дитина не любить читати, то їй найкраще підійде щадний режим читання: дитина читає 1 – 2 рядки й отримує короткочасний відпочинок. Таку можливість дають
книжки з великими картинками й одним – двома реченнями внизу.
Розвиток техніки читання сповільнюється через слабку оперативну пам’ять. Дочитавши до четвертого слова, учень уже не пам’ятає першого. Корисні такі вправи:багаторазове читання, читання будь-якого тексту в темпі скоромовки, виразне читання з переходом на незнайому частину.
Вправа «Блискавка» полягає в чергуванні читання в комфортному режимі з читанням із максимально доступною швидкістю. За командою «Блискавка» дитина читає
з прискоренням протягом 20 секунд, надалі тривалість збільшують до 2-х хвилин.
Вправа «Буксир». Дорослий читає зі швидкістю, доступною дітям, а діти намагаються читати мовчки, стежити та встигати за дорослим.
Вправа «Хто швидше?». На стіл кладуть картки зі статтею. Потрібно знайти конкретне речення в одній із карток , «ковзаючи » очима по тексту .
Вправу «Губи» використовують із метою чіткого розмежування дітьми читання мовчки та читання вголос, а також активного зовнішнього промовляння при читанні. За командою « Читати мовчки» діти прикладають палець лівої руки до щільно стиснутих губів.
Таким чином, батьки можуть вибрати одну з форм або чергувати перелічені  форми та методи роботи, щоб постійно підтримувати інтерес до читання молодшого школяра.
«Книга – могутній вихователь. Школа виховує в дітей любов до книги, знань, науки. Але нехай цей могутній вихователь іде поряд із дитиною і в сім’ї. Створюйте, дорогі батьки,
духовне багатство сім’ї – сімейну бібліотеку. Нехай найдорожчим подарунком для вашої дитини буде книга!»

Немає коментарів:

Дописати коментар